قوانین ورزش کشتی کج

البته در فصل های بعد سعی شده بهترین وبا کیفیت ترین مواد غذایی را با هزینه کم به شما معرفی کنیم و شما می توانیدبا برنامه غذایی خوب و ارزان تمرینات بسیار بهتری را انجام بدهید. خیر. WWE بزرگ ترین کمپانی کشتی کج جهان است، البته غیر از ژاپن و مکزیک. قهرمان شش دوره جهان و دارنده دو طلای المپیک. همچنین از لحاظ فیزیک بدنی اندامی همچون یک قهرمان پرورش اندام را دارا می باشند.

منصور برزگر اورا برای کشتی گرفتن تشویق کرد اما کمتر از چند ماه تمرین مهراب فاطمی نتوانست تمرینات کشتی را ادامه دهد.مطلب دیگر در کار باوزنه اثرخیره کننده حرکات چند عضله در برابرحرکات تک عضله می باشد.به عنوان مثال حرکت یک ضرب-دوضرب بسیار مفیدبوده و اثرزیادی در بالا بردن قدرت و توان انفجاری عضلات دارند ونسبت به حرکاتتک عضله ای چون پرس سینه وزیربغل کیفیت بهتری دارند. تختي که بي اميد به مصاف تازه نفسي ها و جوانان جوياي نام رفته بود، متاسفانه با بدترين قرعه ممکن نيز مواجه شد به طوري که پس از پيروزي پنج بر صفر در مقابل حريفي از مجارستان به مصاف ” الکساندر مدويد” و ” احمد آئيک”( نفرات اول و دوم اين دوره از رقابت ها) رفت و با قبول شکست در برابر آنها براي هميشه با صحنه کشتي خداحافظي کرد.

متری از انها بروی یک خط می ایستید.با اعلان فرمان شروع توسط شخص دیگری شما باید ابتدا رفته ویکی از چوب ها راباسرعت هرچهتمام تر آورده وبروی خطی که از آنجا استارت زدید قراردهید.سپس دوباره بازگشته وقطعه چوب دوم را آورده واز خط پایان که همان خط۲۲۲تمرینات بدنسازی بدنسازی در کشتی یکی از مهمترین بخش های تمرینات کشتی گیرانمی باشد.اصولا با شنیدن نام بدنسازی به یاد تمرینات با وزنه می افتید. پهلوان حسن از گرانی دلار نیز گلایه میکند و میگوید: اگر خودم پول و سرمایه داشتم آن زمانی که دلار هزار تومان بود، ۲۰ میلیون تومان هزینه میکردم و رکورد را میشکستم و نام کشورم را در سراسر دنیا مطرح میکردم و میلیاردها دلار پول برای کشورم به ارمغان میآوردم اما خدا لعنت کند باعث و بانی و کسانی را که باعث شدند دلار گران شود در طول این سالها به هر کجا که مراجعه کردم مرا مثل یک توپ فوتبال به این طرف و آن طرف فرستادند اگر خودم پول و سرمایه داشتم رکورد را میشکستم و به هیچکس احتیاج نداشتم اگر خودم پول داشتم نماینده گینس را به تبریز میآوردم و در مقابل چشمان او رکورد جهان را میشکستم حتی نیازی به دوربین صداوسیما هم نداشتم.

در پایان مسیر ۵۰یا ۶۰ متری یک مسیر سربالایی را انتخاب کرده وبدونهیچ توقفی سرزیر بغل زدن ها و حرکات مارپیچ وزیگزالی را ادامه دهیدسپس یک مسیر سر پایینی را انتخاب کنید تا ضربان قلب پایین بیایدواین دویدن های مارپیچ را به همین شکل وبدون توقف ادامه دهیدتا زمانی بیش از ۳۰ یا ۳۵ دقیقه را سپری کنید.یکی از بهترین روش ها در جهت تقویت دستگاه قلب و عروق وتنفسیهمین دویدن در تپه است.از فواید بسیار زیاد این روش بالا بردن قدرت انفجاری عضلات ران ها-افزایش حجم ریه ها و تقویت دستگاه گردش خون می باشد.از فواید مهم دیگر ان هماهنگی عصب و عضله می باشدزیرا شما هنگام دویدن نتنها باید به دویدن فکر کنید و مسیر ها را انتخاب کنید بلکه با سرزیر بغل زدن های متوالی هماهنگی بسیار خوبی میان اندام ها و اعصاب شما پدید می آید.امیدوارم با انجام دادن این روش از نتایج خیره کننده آن راضی شده باشید.

تمرینات تکنیکی و تاکتیکی بهترین ابزار در جهت ارتقا کلاس کشتی شما هستند. امید است با اتکال به خداوند متعال و با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود کشور، در راستای اهداف و برنامه های فدراسیون و در جهت تربیت داوران مورد نیاز در مقاطع مختلف برای توسعه ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی با تدوین برنامه های هدفمند اقدامات بایسته را به عمل آورید. پس یک کشتی گیر اگر می خواهد سریعتر پله های ترقی را طی کند باید به جای آمادگی های بدنی کوتاه مدت قدرت استخوان بندی وبافت های خود را بالا ببرد واز لحاظ کلاس کشتی گرفتن متمایز شود که همه آنها نتیجه بخش اصلی تمرینات یعنی تمرینات داخل سالن کشتی می باشد.

همان طور که قبلا توضیح داده شد به جای بالا بردن قوای جسمانی سعی کنید کلاس کشتی خود را بالا ببرید. اما خیلی از کارشناسان ورزش با دوهای استقامتی موافق هستند زیرا اگرچه در سیستم هوازی وچربی سوز قرار می گیرد اما نباید از یاد بردکهدویدن در مدت بیش از ۳۰ یا ۳۵ دقیقه سبب افزایش حجم ریه ها می شود و درصد بیشتری اکسیژن در حجم ریه ها جای می گیرند واین نکتهفوق العاده مهمی است . در این نوع کوهنوردی شما دو کار مهم انجام داده اید در موقع صعود تقویت عضلات دوقلو وران و در هنگام پایین آمدن تقویت عضلات مچ وساق پا وبه خصوص تقویت عضله چهار سر ران .پس گمان نکنید که پایین آمدن از کوه تنها وقت تلف کردن است و به یاد داشته با شید در موقع پایین آمدن از کوه با سرعت کم و بسیار با احتیاط مسیر را طی کنید.

اگر در انتهای دویدن ها نرمش نکنید نمی توانید بدن خود را به حالت اولیه بازگردانید ودر روز های بعد دچار کوفتگی و خستگی در عضلاتخود خواهید شد.این نکته بسیار مهمی است.این روش دویدن در تقویت دستگاه تنفسی و قلب و عروق بسیار مفید خواهد بود در ضمن شما با ثبت زمان ها ومقایسه آن با جلسات دیگر می توانید روند پیشرفت خود را ملاحضه کنید. به مدت زمانی که کشتی گیر در کوران مسابقات قرار ندارد ودر هیچ مسابقه ای شرکت نمی کند فصل پیش مسابقه می گویند.مهمترین کار شما در این فصل این است که مرور فن را در دستور کارخود قرار دهید.

ودر انتهای کار نرمشهای در جا و در آخر حرکات کششی بسیار مهم هستند. برنامه ریزی وفقط برنامه ریزی تنها دلیل موفقیت او بود.شما اگر قرار است که در تابستان در مسابقات مهم شرکت کنید چه لزومی دارد که شش ماه قبل از آن آماده باشید. حالت دویدن شما شباهت زیادی به سرزیربغل در کشتی دارد. روش دوم روشی استقامتی واصطلاحا چربی سوز است که مدت کوهنوردی بیش از یک ساعت می باشد.در هنگام انجام دادن این روش از کوهنوردی باید با زمان فصل مسابقه فاصله زیادی داشته باشید.این نوع کوهنوردی سبب تقویت دستگاه قلب وعروق و بالا بردن استقامت کلی بدن می شود.

این نوع روش کوهنوردی در تقویت عضلات و ماهیچه های پا بسیار مفید است وبه عنوان نوعی بدنسازی قدرتی حساب می شوید. بهترین روش این است که ۹۰۰ گرم یا ۱ کیلو گرم در هفته کم کنید. برنامه ریزی طی کردن یک هدف یا یک راه است که به واسطه آن صحیح تر وسریعتر به مقصد می رسیم. براحتی می تواند یک برنامه خوب ومناسب راتهیه کند. درنظر داشته باشید که داشتن برنامه ریزی به معنای محدود کردن خود دریک چارچوب مشخص نیست. در ادمه این بخش شما را با با بخش های مختلف یک برنامه کامل ورزشی آشنا خواهیم کرد .تنها مطلبی را که باید به خاطر داشته باشید این است که:برنامه تمرینی محدود کردن شما دریک چارچوب مشخص نیست.

در حالی که صالحی امیری صحبت میکرد، قدیمی رئیس فدراسیون هاکی اعتراض کرد. ورزش کشتی یک ورزش سنتی و قدیمی است که در ایران بسیار محبوب است. نحوه دویدن در جنگل ویا این محدوده از درختان بدین شکل است که شما باید در امتداد یک مسیر ۵۰ یا ۶۰ متری که درختان در فاصله نزدیک به هم قرار دارند به صورت زیگزالی ویک در میان بدوید. بدین ترتیب، میتوان فعالیت های رقابتی را بعنوان فعالیت های پایه تلقی کرد و کشتی گیران کودک و نوجوان را پیش از این که روش کشتي گرفتن را فرا بگیرند، بر مبنای سن، وزن، قد و قامت و قابلیت های جسمانی طبقه بندی کرد.

بدین ترتیب وی در دو سال حضورش در مسابقات جهانی توانست دو مدال طلای مسابقات نوجوانان جهان را کسب کند و خودش را به مربیان کشور روسیه ثابت کند. یاشار دوغو کشتی گیر معروف ترکیه و فاتح مدال طلای المپیک 1948 ( در وزن 73 کیلو ) و قهرمان جهان در سال 1951 . بله همان کول اندازی که قهرمان جهان و المپیک در همان ابتدای مسابقه به مهدی حاجی زاده زد.اما آن یک کول انداز تنها نبود بلکه برنامه ریزی چند ماهه ای بود که سایتیف برای این کشتی کرده بود .او چند ماه قبل از مسابقات چند دقیقه در روز بروی این کول انداز کار کرده بود و شایداولین و آخرین کول اندازی که او در مسابقات جهانی و المپیک اجرا کرده بود را به قهرمان سال ۲۰۰۲ جهان زد.

اگر شما مقایسه ای بین کشتی گیران دهه ۹۰ میلادی و قهرمانان حال حاضر جهان انجام دهید تفاوت های عمده ای را مشاهده می کنید. این فصل شاید از مهمترین قسمت هایی باشد که کشتی گیران کمترین توجه را به آن می کنند. اما من به سراغ باشگاه رفتم و به آنها گفتم که من پول ندارم، شما از من حمایت کنید و نماینده گینس را به تبریز بیاورید تا در داخل باشگاه رکود جهانی را بشکنم و نام تراکتور در جهان ثبت شود که یک هوادار تراکتور با پیراهن تراکتور رکورد دنیا را شکست.

هر چقدر پول میدهند باید مدال بخواهند. شما باید به دو گونه زمان های دویدن را یادداشت کنید .ابتدا زمان هر ۸۰۰ متر را یادداشت می کنید.سپس با جمع کردن هر سه زمان به یک عدد خواهید رسید که گویای توان هوازی شما می باشد. با آگاهی پیدا کردن از بخش های مختلف یک فصل تمرینی راحتر خواهید توانست برای تمرینات خود برنامه ریزی کنید. از ترکیب گلوکز با مواد دیگر انواع پیشرفته تری از کربوهیدرات ها ایجاد می شود که ساکاروز-لاکتوز و مالتوز برخی از آنها می باشند.

اکثر کشتی گیران تنها بجز آنهایی که در رده ملی قرار دارندبیش از سطح مسابقه ای که در آن باید شرکت کنند تمرین می کنند.یعنی ورزشکاری در رده کشوری و پایین تر چنان برنامه سنگین وپرفشاری را اجرا می کند که انگار او قرار است در مسابقات جهانی شرکت کند.درست است شما به اندازه ای به بدنتان فشار می آورید چنان که قرار است که شما قرار است در مسابقات داخلی که به مراتب از جهانی سطح پایین تری داردشرکت کنید همین. متاسفانه بیشتر کشتی گیران در هنگام وزن کم کردن از نوشیدن آب خودداری می کنند که دلیل آن عدم آگاهی از نقش تایین کننده آب در بدن و وظایف حیاتی آن می باشد.

نوشیدن آب هنگام تمرین به خصوص در هوای گرم بسیار مهم است. در هنگام تمرین از یک بطری نوشیدنی که بهتر است از آب باشداستفاده کنید. بجز این بیش از ۹۰ درصد کشتی گیران سراسر ایران یک ضعف بزرگ در تمریناتشان دارند و آن این است که آنها به اندازه مسابقه ای که در آن شرکت می کنند تمرین نمی کنند. این که شما هدف روشنی ندارید سبب می شودتمرینات شما به صورت عادت باشد واز روی عادت تمرین کنید و این کار دلیل درجازدن اکثر کشتی گیران است.

دیدگاهتان را بنویسید