سئو گوگل فارسی
آموزش سئو 2025 در 6 گام مبتدی تا پیشرفته مدیر وب
به لینکهایی که در سر صفحه یا Header و پانویس یا Footer یک وب سایت وجود دارد Sitewide links گفته میشود. این لینکها ممکن است بنا بر نوع قالب و فرمت وب سایت در نوار کناری سایت نیز وجود داشته باشند. Sitewide links در بیشتر یا همه صفحاتی که در یک وب سایت وجود دارد مشاهده میشود. دلیل آن هم این است که پانویس یک وب سایت، سر صفحه و نوار کناری آن در تمام صفحات سایت دیده میشود. یک نمونه از این گونه لینکها که میتوان به آن اشاره کرد لینک سؤالات متداول در پایین صفحات یا همان Footer صفحات یک وب سایت میباشد. در نتیجه هرچه قدر که نسبت متن به کدهای موجود در صفحات وب سایت شما بیشتر باشد سئو که برای وب سایت خود انجام میدهید بهتر خواهد بود.
به طور کلی، معنای موبایل فرندلی این است که وب سایت در یک دستگاه تلفن همراه یا تبلت عملکرد خوبی داشته باشد. پیوندهای “فالو” و “نوفالو” هستند.لینک های فالو، بخشی از اعتبار صفحه لینکدهنده را به گیرنده منتقل میکنند، درحالیکه لینک نوفالو هیچ اعتباری را به صفحه هدف منتقل نمیکند. در گذشته بک لینک تاثیر زیاد و فراگیر تری را در سئو داشت اما با رونمایی گوگل از الگوریتم های جدید تر تاثیر آنها در سئو کم رنگ تر شده است. کلمات کلیدی چیست؟ به شما کمک خواهد کرد تا دید تخصصی تری در این مورد داشته باشید. مثلا موتورجستجوی bing هم وبمستر بینگ را دارد که برای تجزیه تحلیل داده های مربوط به وضعیت سایت در نتایح بینگ است.
هر کدام از این رویکردها با توجه به اهداف و منابع سایتها میتوانند مفید باشند، اما انتخاب رویکرد مناسب بستگی به میزان ریسکپذیری و هدف بلندمدت یا کوتاهمدت وبسایت دارد. علاوه بر وبینارها، ویدئوهای آموزشی متخصصین هم که در یوتیوب منتشر می شود، فوق العاده کاربردی و مهم است. البته وبینارهای کاربر محور، این مزیت را دارند که میتوانید سوالات و ابهامات خود را آنلاین مطرح کنید و پاسخ بگیرید. معمولا چند ماه طول میکشد تا یک سایت پس از راه اندازی در نتایج ایندکس شود. پس کاربر بیشتری را از روشها و کانالهای مختلف وارد سایت خود کنید و سعی کنید ضمن جلب رضایت آنها و پاسخ به سوالات و تامین خواسته کاربر، مدت زمان حضور او را افزایش دهید.
بعدازاین فرایند شما با اعمالی مانند ایمیل مارکتینگ و خلاقیت، مشتریان خود را به یک وفادار تبدیل میکنید. تا اگر در بین جمعی از متخصصین سئو قرار گرفتید، بتوانید منظور آنها را از عبارتهای بیان شده متوجه شوید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود. اگر چه به نظر نمیرسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد، اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایهایترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده و اولیهی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.
کاربر می تواند جزئیات صفحه را در یک نگاه ببیند که به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا روی صفحه کلیک کنند یا به صفحه مرتبط تری بروند. URL کنونیکال به گوگل، بینگ و یاهو اعلام می کند که چه صفحاتی را نشان دهند و چه صفحاتی را در صفحات نتایج پنهان کنند. ✅هرچه سایتهای لینکدهنده از نظر TrustRank قویتر باشند، عصاره بیشتری از آنها به سایتهایی که به آنها لینک میدهند سرازیر میشود. به طور کلی لینک های متعدد (DoFollow، NoFollow) از یک سایت به سایت های مختلف دیگر می روند. خزنده های گوگل، با دیدن تگ فالو میفهمند که صفحه گیرنده مورد تایید است، اما nofollow این پیام را میدهد، که نمیتوان اطلاعات صفحه را بصورت قطعی تایید کرد. Sandbox فیلتری است که سایت های جدید را در یک بازه زمانی مثلا حدود سال اول تحت نظر دارد.
خواندن هر سه سایت ارزشمند است و میتوانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی را انتخاب کنید یا حتی سایت دیگری پیدا کنید. بسته به اینکه بخواهید سئو را از منابع رایگان بیاموزید و یا در دورههای آموزشی متخصصان این حوزه شرکت کنید، باید مقداری از زمان و پول خود را هزینه کنید، مطالعه داشته باشید و به تمرین و تکرار بپردازید. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایلهای هوشمند، کمکم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وبسایتهایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنشگرا (Responsive) در توسعهی وب، آنچنان وجود نداشت.
در نتیجه بهتر است به جای اینکه روی مقدار دقیق اعداد و آمار تمرکز کنید توجه خود را به مقیاس و اهمیت نسبی آنها معطوف کنید. یکی از بهترین چیزهایی که میتوانید در یادگیری سئو انجام دهید، درک آن بهعنوان یک نوع خدمات مشتری است. در واقع، بهروزرسانی الگوریتم محتوای مفید آنها در سال ۲۰۲۲ بهطور عمده بر روی نحوهٔ پاداشدهی به سایتهایی تمرکز داشت که به طور مداوم محتوای واقعی و مفیدی را برای جستوجوگران منتشر میکنند. برای دههها، گوگل از مالکان سایت خواسته است تا محتوای خود را برای مردم و نه برای موتورهای جستجو ایجاد کنند. سئو کلاه سفید رویکردی است که کاملاً مطابق با دستورالعملها و قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو مانند گوگل عمل میکند. این نوع سئو بر روی ایجاد محتوای با کیفیت، بهینهسازی فنی و بهبود تجربه کاربری تمرکز دارد.
Breadcrumb نشان میدهد که شما در کدام صفحه و در کجای وبسایت قرار گرفتهاید. درصورتی که چند صفحه مختلف با محتوای مشابه حول یک موضوع در سایت وجود داشته باشد، از تگ کنونیکال برای معرفی نسخه اصلی یک موضوع به موتورهای جستجو استفاده میکنیم. به عنوان مثال اگر برای موضوع سئو چیست چندین محتوا با عناوین سئو، سئو چیست، سئو سایت و سئو به زبان ساده تولید کرده باشیم، میبایست آدرس صفحه اصلی را باقی صفحات مشابه قرار دهیم. این مخاطبین در نهایت به مشتریان محصولات یا خدمات وبسایتها تبدیل میشوند. اما مگر چند نفر روی لینک وبسایتی که در صفحه ششم موتورهای جستجو قرار دارد کلیک میکنند؟ روشن است که میزان بازدید از وبسایتی که در صفحه ششم و هفتم قرار دارد به هیچ وجه قابل مقایسه با وبسایتهای صفحات اول و دوم نیست.
همچنین شما میتوانید با استفاده از google search console بصورت دستی، درخواست ایندکس صفحات در نتایج گوگل را ارسال کنید تا پس از بررسی در نتایج ظاهر شود. این اطلاعات همچنین به وب سایت کمک می کند تا برای انواع محتوا رتبه بهتری پیدا کند و در نتیجه کلیک و ورودی بیشتری دریافت کنید. بارگذاری تنبل (بارگیری بر اساس تقاضا) یک تکنیک سئو برای محتوای آنلاین به ویژه تصاویر و ویدئوهاست. تصاویر یکی از ارکان اصلی سایتها ، به ویژه فروشگاه های اینترنتی هستند و در اجرای سئو هم توجه زیادی به تصاویر میشود. با تگ canonical می توانید از محتوای تکراری، چه داخلی و چه خارجی جلوگیری کنید.
گوگل یک موتور جست و جو کاملا خودکار است که از خرنده های وب برای کاوش دائمی دنیای وب استفاده می کند. این خزنده ها به دنبال وبسایت ها و URL های جدید می گردند تا آن ها را ایندکس کرده و به لیست عظیم صفحات موجود در گوگل اضافه کنند. سئو به معنی کمک به موتورهای جست و جو برای یافتن صفحات شما و درک هرچه بهتر محتوای موجود در این صفحات است. ممکن است شما صاحب یک کسب و کار رو به رشد یا مالک ده ها وبسایت باشید. یا حتی ممکن است متخصص سئو در یک آژانس وب یا یک متخصص سئو تازه کار باشید. چه مالک یک کسب و کار کوچک باشید یا بزرگ، متخصص سئو حرفه ای باشید یا تازه کار، در هر صورت این آموزش برای شما مفید است.
برای اینکه صفحهای mobile-friendly در نظر گرفته شود، باید الزامات بصری خاصی از جمله طراحی واکنشگرا (Responsive) را برآورده کند. بنابراین صفحات وبی که نسخه سازگار با موبایل نداشته باشند، در نتایج خیلی پایین جستجوی گوگل قرار میگیرند. به تمامی کارهایی که برای بهینه سازی یک سایت وردپرسی در موتورهای جستجو انجام می شود سئو وردپرس می گویند اگر سایت تان وردپرسی است و می خواهید آن را به صورت کامل بهینه سازی کنید حتما مقاله سئو وردپرس را مطالعه بفرمایید. این ابزار خدمات رایگان زیادی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که به وسیله آن میتوانند اطلاعات مناسبی را در مورد وب سایت و یا حتی افرادی که از آن بازدید میکنند کسب کنند. زبان CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets میباشد و برای به وجود آوردن تغییراتی در اسنادی که به وسیله زبانهای نشانه گذاری مانند زبان html نوشته شدهاند مورد استفاده قرار میگیرند.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. عاملهای مهمی در رتبهبندی سایت وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. بعضی از این عوامل مربوط به درون سایت و برخی از آنها به بیرون از سایت مرتبط میباشند. در این مقاله به این موضوع میپردازیم که سئو چیست و چرا نباید آنرا با عباراتی نظیر SEM,SMO,SMM و … اشتباه گرفت. همچنین به موضوع سئوکارهای کلاهسیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری میپردازیم. اینکه با یک سئوکار همکاری کنید یا با یک شرکت سئو، تصمیم شخصی خودتان است و خب هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد.
الگوریتمهای جدید گوگل روزبهروز هوشمندتر شده و تمرکز آنها بر تجربه کاربری (User Experience – UX) و محتوای معنادار بیشتر شده است. روشهای قدیمی سئو، مثل تولید مقالات طولانی، دیگر بهتنهایی کافی نیستند، زیرا کاربران امروزی به دنبال پاسخهای سریع و کوتاه هستند. از طرف دیگر، نقش جستجوی صوتی (Voice Search)، ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) و محتوای تعاملی (Interactive Content) در رتبهبندی سایتها پررنگتر شده است. برای ماندن در صدر نتایج جستجو، وبسایتها باید خود را با سئو معنایی (Semantic SEO) و تغییرات رفتاری کاربران وفق دهند. آیا راهبردهای قدیمی سئو هنوز هم کاربرد دارند یا زمان آن رسیده که یک تغییر اساسی ایجاد کنیم؟ در ادامه به ۵ فکت مهم درباره سئو ۲۰۲۵ اشاره میکنیم که میتواند مسیر موفقیت شما را مشخص کند.
بهترین سئوکاران ایران با بهرهگیری از تخصص و تجربه خود، به ارتقای جایگاه وبسایتها در نتایج جستجو کمک کرده و فرصتهایی بکر برای جذب ترافیک و مشتریان جدید ایجاد میکنند. در این مقاله، به معرفی ۲۱ نفر از برترین متخصصین سئو در ایران میپردازیم. برای اینکار باید از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید که این کلمات توسط مخاطبان شما در گوگل سرچ می شوند تا در نهایتهنگامی که کاربران این کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند، سایت شما را در نتایج اول گوگل ببینند. در سال ۲۰۲۵، محتوای استاتیک (Static Content) دیگر جذابیت گذشته را ندارد و کاربران به دنبال محتوای تعاملپذیر (Interactive Content) هستند. استفاده از آزمونها (Quizzes)، نظرسنجیها (Polls)، ابزارهای محاسباتی (Calculators) و اینفوگرافیکهای پویا (Dynamic Infographics) میتواند تعامل کاربران را افزایش داده و زمان ماندگاری در سایت را بالا ببرد. این محتواها به کاربران اجازه میدهند که در فرآیند یادگیری و کسب اطلاعات شرکت کنند، به جای اینکه فقط به خواندن متن بسنده کنند.
موتورهای جستجو مانند گوگل نتایج بدست آمده را طبق الگوریتمهای خاصی در یک لیست قرار میدهند. امروزه موتورهای جستجوگر بسیار زیادی مانند یاهو، بینگ و گوگل وجود دارند که شناخته شدهترین آنها گوگل است. به این معنا که محتواهایی که به تازگی منتشر شدهاند در اول لیست نمایش قرار میگیرند و محتواهای قدیمیتر به ترتیب با توجه به زمان انتشار آنها در لیست نمایش حضور پیدا می کنند. فرض کنید شما در گوگل ( سئو چیست؟ ) را جستجو می کنید، گوگل لینکهایی را به شما پیشنهاد میدهد، از میان این لینکها چند لینک با مکعب Ad وجود دارند که تبلیغات پولی گوگل هستند. اما سایر لینکهایی که گوگل به شما پیشنهاد میدهد نتایج ارگانیک گوگل را شامل می شوند. نتایج ارگانیک به این معنی است که گوگل بهترین وب سایت های ممکن را برای پاسخ به سؤال سئو چیست؟ از اولین پیشنهاد تا آخرین پیشنهاد برای شما پیدا کرده است.
سئو سایت تمامی مباحث مرتبط با بهینه سازی و بهبود عملکرد یک وبسایت را شامل میشود که در نهایت منجر به بهبود رتبه، کسب رضایت کاربران و بازدید کنندگان میگردد. در این مقاله، شما با اصول و مبانی سئو، تکنیک های سئو on-page و off-page، و ابزارهای سئو آشنا خواهید شد. با مطالعه این مقاله، شما می توانید به تنهایی وب سایت خود را بهینه سازی کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. Gray Hat Seo یا سئوی کلاه خاکستری نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید؛ بلکه مابین این دو است. درواقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتورهای جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید. چراکه شرایط استفاده از خدمات موتورهای جستجو درباره این اقدامات، نامعلوم و غیرواضح است.
به بیان دیگر هر عنصر بصری که کاربر در یک وبسایت با آن مواجه میشود و با آن در ارتباط است در دسته UI Design قرار دارد. الگوریتمهای موتورهای جستجو سیستمهای هوشمند و پیچیده ای هستند که برای ایندکس کردن یا بازیابی اطلاعات از دیتابیس موتورهای جستجو و همچنین نمایش فوری مناسبترین نتایج ممکن برای موضوعی که توسط کاربر سرچ شده است مورد استفاده قرار میگیرد. هر موتور جستجو از سیگنالهای رتبه بندی و ترکیب الگوریتمها برای رتبه بندی و ارائه صفحات وب سایتهای مختلف استفاده میکند. این الگوریتمها که دائماً در حال به روز رسانی، تغییر و همچنین رشد و پیشرفت هستند هیچ وقت به طور دقیق عمومی نمیشوند تا مورد سوءاستفاده متخصصین قرار نگیرند. در دنیای امروز، وبسایتها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب میشوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهمترین روشهای بهینهسازی وب سایتها برای رسیدن به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دههی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایتها را ایندکس میکند و یا تغییراتی در الگوریتم خود میدهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام میدهد این است که با بازی کردن با رتبههای صفحات مختلف، دادههای متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه میرسد که کدام صفحه باید در رتبههای بالاتر قرار بگیرد. پس از اینکه از سئو برای بهبود بخشیدن به رتبه بندی وب سایتها و صفحات آن در صفحات نتایج جستجوی طبیعی موتورهای جستجو استفاده کردید، باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که سئو تخصصی است که نیازمند دانش و آگاهی بسیار زیادی میباشد. همچنین اجرای فرایند سئو نیاز به زمان دارد تا بتوان تمام ترفندها و تکنیکهای آن را برای یک وبسایت اجرا کرد.
که در نهایت منجر به افزایش فروش ، کسب درآمد بیشتر و ارتقای برند شما خواهد شد. اگر قصد دارید کار سئو را به فردی واگذار کنید حتما از میزان تخصص و تجربه او در این حوزه مطلع شوید. نام گذاری این دوره به اسم دوره سئو گوگل ایران به معنای این است که دوره سئو خوده گوگل را به زبان فارسی برای ایرانیان ترجمه کرده ایم. این دوره سئو مختص فارسی زبانان، علاقه مندان به سئو و فعالین حوزه وب است. با رعایت این نکات، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید.
با عضویت در خبرنامه دوناوب از آخرین مطالب منتشر شده، آموزش ها، به روزرسانی مطالب و همچنین اخبار دنیای وب با خبر شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره robots.txt، می توانید راهنمای استفاده از فایل های robots.txt را مطالعه کنید. این فایل باید حتما دارای نام robots و با پسوند txt باشد (robots.txt) و در ریشه (root) سایت شما قرار داشته باشد. ایندکس کردن یعنی گوگل یک صفحه در URL مشخصی را واکشی می کند، آن را می خواند و به فهرست اضافه می کند. احتمالا از قبل با برخی از این موارد آشنا شده اید، چراکه بسیاری از این موارد از اجزای ضروری برای هر صفحه ای در وب هستند، اما ممکن است نهایت استفاده را از آن ها نبرده باشید. AMP یکی از بهترین تکنولوژیهایی است که در طراحی وب استفاده میشود و با استفاده...
تولید محتوای جذاب و هدفمند، باعث افزایش تعامل کاربران و بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو میشود. در عین حال، سئو تکنیکال و بهینهسازی محتوا به کسب رتبههای بالاتر در موتورهای جستجو کمک میکند و بازدیدهای هدفمندتری را به سمت سایت هدایت میکند. این دو حوزه در کنار هم، پایهای قوی برای موفقیت در بازاریابی آنلاین و رشد کسبوکارها فراهم میکنند. با رشد جستجوهای محلی (Local Searches) و بهبود Google Maps & Google My Business، رقابت در سئو محلی (Local SEO) در سال ۲۰۲۵ شدیدتر از همیشه شده است. اکنون، کاربران قبل از مراجعه به یک فروشگاه یا رستوران، ابتدا آن را در گوگل جستجو میکنند و بررسیهای کاربران (User Reviews) و امتیازدهی (Ratings) نقش کلیدی در انتخاب آنها دارد.
همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان مینویسد و حرف میزند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیقتر تحلیل کنید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است.
اگر تازهکار هستید وبلاگهای یواست را درباره عنوان مطالب و توضیحات متا بخوانید. همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جستوجوی گوگل است. Search Engine Journal یک جایگزین کاربر محور برای Search Engine Roundtable است و گزارشهای جامعی درباره جدیدترین بهروزرسانیهای گوگل و روندهای بازاریابی ارائه میدهد. برای یادگیری سئو چه جایی بهتر از گوگل؟ اگرچه موتورهای جستوجوی مختلف و کارشناسان سئو مختلف اهداف متفاوتی دارند، اما نمیتوان انکار کرد که مرجع سئو گوگل است. برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید.
ضمنا توجه داشته باشید هیچ سئو کار یا شخص متخصصی نمی تواند به شما قول دهد شما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد. فاکتور های بسیاری برای قرار گیری سایت شما در صدر نتایج گوگل وجود دارند که با صرف زمان و وقت باید این فاکتور ها را برای سایتتان فراهم کنید. این دوره ها به شکل تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش داده و عملا به یک سئوکار تبدیل تان میکنند. اگر به این مسیر علاقه دارید، حتما مقاله مقایسه بهترین دوره سئو را بخوانید تا از میان دوره هایی که در ایران برگزار میشود، بهترین شان را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید. بنابراین، در حالی که سئو یک ابزار قدرتمند برای رسیدن به رتبه اول گوگل است، استراتژیهای مختلفی وجود دارند که میتوانند به تکمیل تلاشهای سئو کمک کنند و در کنار آن به بهبود دیده شدن آنلاین کسبوکارها کمک کنند.
سئو چیست؟ سئو یا Search engine optimization که مخفف آن SEO است و به فارسی بهینه سازی... زبان برنامه نویسی Javascript بر خلاف نامش، هیچ گونه ارتباطی با جاوا ندارد و یک زبان مستقل به شمار میرود. از جاوا اسکریپت برای کد نویسی پیشرفته مانند پرینتگرفتن تاریخ و زمان و همچنین ساخت تقویم که به وسیله زبان html امکان پذیر نیست، استفاده میکنند. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که زبان جاوا اسکریپت با زبان جاوا هیچگونه ارتباطی ندارد و دو زبان کاملاً متفاوت و مستقل نسبت به یکدیگر هستند. Programming Language یا Scripting Language بیشتر مواقع به صورت مترادف مورد استفاده قرار میگیرند. زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی محسوب میشود اما زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست.
اما فراتر از تطبیق کلمات کلیدی، موتورهای جستجو از دادههای تعامل جمعآوری شده برای تعیین ارتباط صفحه مربوط به جستوجو استفاده میکنند. بااینحال الگوریتمهای موجود در موتورهای جستوجو امکان بهینهسازی وبسایت را بر اساس اصل سئو به وجود میآورند. این اتفاق فرصتی برای ارتباط موثر با این افراد، پاسخ به نیازها آنها، ارائه راهکارهای کاربردی برای رفع مشکلات آنها و تبدیل آنها به مشتریان ثابت کسبوکار شما است. بر همین اساس برای این که بدانید اهمیت سئو چیست و چرا باید در فرایند دیجیتال مارکتینگ به آن توجه داشت، باید به برخی نکات توجه کنید. در دنیای دیجیتال امروز، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی در موفقیت آنلاین کسبوکارها ایفا میکند.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به کدُ سئو می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. البته دریافت لینک از سایتی که در زمینه فعالیت شما کار میکند تاثیر بسیار بیشتری نسبت به سایت هایی دارند که هیچ ارتباطی با سایت شما ندارد. قطعا پیشنهاد ما برای بیزینس های که رقابت آنها زیاد و متوسط است استفاده از روشهای کلاه خاکستری می باشد. در واقع شما اگر بتوانید استراتژی درستی را تدوین کنید و در البته به حرف های گوگل هم تا حدی گوش بدهید این روش بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین ارجاع مخاطبان از سوشیال مدیاها به سایت به روش های گوناگون باعث اعتبار سایت نزد گوگل می شود. صفحه لندینگ یا لندینگ پیج، به صفحهای گفته میشود که کاربر میبایست بعد از ورود تعامل خاصی مثل خرید، پرکردن فرم، واردکردن ایمیل یا شماره تلفن انجام دهد.
بک لینک یا لینک سازی خارجی، به لینکهایی گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت ما وارد میشود. بکلینکها که به اکسترنال لینک نیز معروف است و باعث میشود که کاربر از یک سایت دیگر، مستقیما به سایت ما وارد شود. کیفیت سایتهایی که به ما لینک میدهند از اهمیت بالایی برخوردار است و درصورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، سبب بهبود جایگاه ما در نتایج SERP خواهد شد. تایتل یا عنوان یک صفحه بسیار اهمیت دارد، چرا که میتواند کاربر را متقاعد کند که روی سایت شما کلیک کند یا خیر. در محتوای صفحه سئو چیست به هریک از زیرشاخهها به صورت کوتاه پرداخته میشود و برای توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه توضیحات کاملتر ارجاع میدهیم. همین مقاله که شما درحال مطالعه آن هستنید، نمونهای مناسب از یک پیلارکلاستر است که مقاله “سئو چیست” پیلار محسوب شده و زیرشاخهها کلاستر نام دارد.
فعالیتهایی که هر کدام از آنها به عنوان یک سیگنال در نظر گرفته میشوند. شامل دیسلایک ها، رایها، لایکها، بازدیدها، کامنت ها و اشتراک گذاریها میشوند. منظور اصلی این اصطلاح این است که هنگامی که یک محتوا در شبکههای اجتماعی مجازی منتشر میشود، مشخصاً به یک وب سایت ارتباط دارد. به بیان سادهتر منظور از Social Signal بازخوردهایی است که کاربران شبکههای اجتماعی در مورد محتوایی که در وبسایت شما قرار گرفته شده است از خود نشان می دهند. امروزه مدیران وب سایت ها و صاحبان فروشگاههای آنلاین به این موضوع اطمینان دارند که موتورهای جستجوی نظیر گوگل یکی از بزرگترین، معتبرترین و ارزانترین مسیرهای ورود به یک سایت برای کاربران و بازدیدکنندگان محسوب میشود.
با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو بهینه کنید و شانس خود را برای دیده شدن توسط مخاطبان افزایش دهید. یکی از راهکارهای مهم برای این که بدانید نقش الگوریتمها در کارایی سئو چیست، توجه به تاریخچه و تنظیمات جستوجو است. موتورهای جستجو و الگوریتمهای آنها از اطلاعات تاریخچه جستجوی گذشته و تنظیمات سرچ برای تعیین نتایج مفیدتر برای کاربران استفاده میکنند. به همین دلیل میتوان موقعیت مکانی را متناسب با هدف جستوجو محدود کرد تا نتایج بهتری به دست آید. بهعنوانمثال، فردی که کلمه کلیدی “فوتبال” را در آمریکا جستوجو میکند، نتایج متفاوتتری را نسبت به سرچ همین عبارت توسط فردی دیگر در انگلستان، مشاهده میکند.
این کار سبب میشود درصورتی که کاربر یکی از تایتلهای شما را جستجو کرد، شما هم به عنوان پیشنهاد به کاربر نمایش داده شوید. استفاده از هدینگها اصول و قواعد خاص خود را دارد که در محتوایی جامع به توضیح آن پرداختهایم. تحقیق کلمه کلیدی باعث میشود که شما راحتتر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید. شما میتوانید برای درک بهتر تحقیق کلمه کلیدی به مقاله قرار داده شده در قسمت زیر مراجعه و با مباحثی همچون، “چگونه ایده های کلمات کلیدی را پیدا کنیم”، “ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی”، “نحوه انتخاب کلمه کلیدی” به طور کامل آشنا شوید. در هنگام بهینهسازی صفحات، شما میبایست علاوه بر کاربران، نیم نگاهی به قوانین و دستورات الگوریتمهای گوگل داشته باشید. الگوریتمها تمایل ندارند که سایتها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن میپردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ میکنند.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/