چگونه مخاطبان خود را در اینستاگرام پیدا کنید؟2024-04-21
نحوه پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام ۲ روش کاربردی وبلاگ مدرسه کارو
اگر در بخش اینسایت اینستاگرام خود، روی مخاطب کلیک کنید، سه ویژگی مهم در مورد فالوئرهای خود را در این قسمت مشاهده کنید. بنابر مطالب گفته شده برای اینکه بتوانید از همه قابلیتهای اینستاگرام به طور کامل استفاده کنید، مهم است که ابتدا مخاطبان هدف خود را بشناسید. بینش عملی درباره علایق، ترجیحات و رفتار مخاطب در نهایت راه شما را برای رسیدن به استراتژی موفق اینستاگرام هموار میکند. برای هدفیابی اینستاگرام مبتنی بر مکان، میتوانید از ویژگی برچسبگذاری جغرافیایی این پلتفرم نهایت استفاده را ببرید.
اگر فردی با ایمیل یک اکانت درست کرده باشد نمیتوانید با شماره او را بیابید. اما اینستاگرام خیلی زود متوجه شد که یکی از استراتژیهای جذب مخاطب در اینستاگرام، ویدیو است و به همین علت نیز زمان آنها را افزایش داد و به یک دقیقه رساند. با اینکه قابلیت اشتراکگذاری ویدیو در اینستاگرام روزبهروز در حال بهبود است؛ اما همچنان جای پیشرفت دارد. یکی از دلایلی که باعث محبوبشدن اینستاگرام شده است، فیلترهایی است که اینستاگرام برای تصاویر قرار داده است.
بعد از شات شدن، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، محتوای شماست. اگر پستها و استوریهای شما جذاب و مفید نباشند، ممکن است علاقهای به فالو کردن شما پیدا نکنند. اگر شات کردن نتیجه خوبی داشت، میتوانید به همکاریهای طولانیتر فکر کنید. مثلاً چند شات متقابل در بازههای زمانی مختلف انجام دهید یا محتوای مشترک تولید کنید. سعی کنید شات را در زمانی منتشر کنید که مخاطبان بیشتری آنلاین هستند و احتمال دیده شدن بیشتر است. حالا که با اهمیت شات کردن آشنا شدید، وقتش است که یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید.
تجزیه و تحلیل مخاطبان در اینستاگرام به شما کمک میکند تا در نهایت بدانید کدام موضوعات و قالبهای محتوایی برای مخاطبان شما جالبتر است. میتوانید از شناخت مخاطبان هدف خود برای برنامهریزی استراتژی محتوای بلند مدت و سازماندهی تیمهای تولید محتوای خود استفاده کنید. تعیین دقیق مخاطب هدف در اینستاگرام یکی از عوامل کلیدی موفقیت هر کسبوکاری است که در این پلتفرم فعالیت میکند.
پستها و داستانهای دارای برچسب جغرافیایی در جستجوهای مربوط به مکان نشان داده میشوند. بنابراین این ویژگی می تواند به طور قابل توجهی دیده شدن پست شما را با مخاطبان مناسب افزایش دهد. اگر نمی دانید با اطلاعات چه کار کنید، کافی نیست مخاطبان هدف اینستاگرام خود را پیدا کنید. از ویژگی های اینستاگرام مانند نظرسنجی استوری ها برای پرسیدن سوال و درک بهتر مخاطبان خود نهایت استفاده را ببرید. از آنها بخواهید در مورد نوع محتوایی که ترجیح می دهند و از شما چه انتظاری دارند رای دهند. یا میتوانید نظرسنجیهایی برای محدود کردن ویژگیهای دوستداشتن و دوست نداشتن، علایق و سرگرمیهای آنها و غیره ایجاد کنید.
با بررسی محتوای آنها و واکنش مخاطبانشان، میتوانید به درک بهتری از نوع مخاطبانی که به آنلاینشاپ و محصولات شما علاقه دارند، برسید و آنها را بهسمت پیج خود جذب کنید. برای مثال کامنتهایی را که مخاطبان رقبا زیر پستهای آنها گذاشتهاند، بخوانید تا ببینید چه سوالاتی دارند و بهدنبال چه نوع محتوایی هستند. تحلیل رقبا نهتنها به شما کمک میکند تا مخاطبان جدید پیدا کنید، بلکه به شما ایدههایی میدهد تا بتوانید محتوای خود را بهبود دهید و نقاط ضعف آنها را تکرار نکنید. هشتگها ابزار یکی از قدرتمندترین روش های پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام هستند.
با استفاده از این دورهها شما تبدیل به یک ادمین همه فن حریف میشوید. هر سوالی درباره این موضوع داشتید، حتماً در کامنتها با ما به اشتراک بگذارید. وقتی شات میشوید، بسیاری از بازدیدکنندگان ابتدا به هایلایتهای شما نگاه میکنند. نظم وآراستگی و شیوه چیدمان پست ها بر اساس یک قالب مشخص کیفیت بصری پیج شما را بالا می برد.
این تعامل نه تنها به رشد پیج شما کمک میکند، بلکه باعث میشود ارتباط نزدیکتری با مخاطبانتان داشته باشید. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید.
با استفاده از هشتگهای مرتبط با کسبوکار، محصول یا خدمات خود، میتوانید پستهایتان را به مخاطبان علاقهمند به همان موضوع نمایش دهید. برای انتخاب هشتگ مناسب برای اینستاگرام، ابتدا باید بهدنبال هشتگهای پرطرفدار در حوزه کاری خود باشید. سپس با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Hashtagify یا RiteTag، هشتگهای مرتبطتر و کمرقیبتر را شناسایی کنید. همچنین میتوانید از هشتگهای مورد استفاده رقبا یا اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود الهام بگیرید. به یاد داشته باشید که از هشتگهای مرتبط و هدفمند برای نحوه پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبانی را که واقعا به محتوای شما علاقهمند هستند، بیابید. تحلیل مخاطبان فعلی، اولین گام برای نحوه پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام است.
اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی، امکانات متعددی را برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان در اختیار کاربران خود قرار می دهد. یکی از این امکانات، قابلیت پیدا کردن مخاطبین در اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت، می توانید به راحتی لیست مخاطبین تلفن همراه خود را در اینستاگرام جستجو و دنبال کنید. با استفاده از روش های مختلفی که در این مقاله به آنها اشاره می شود، می توانید به راحتی مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و با آنها تعامل داشته باشید. این آمار عمیق نیست، اما یک نگاهی سریع به دنبالکنندگان شما ارائه میدهد.
سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایتهایی مثل اسنپتریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده میشود. در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود.
یافتن مخاطب هدف برای اینستاگرام بسیار مهم است زیرا به شما کمک میکند تا تلاشهای بازاریابی خود را برای گروه خاصی از اشخاص برنامهریزی کنید. تلاش برای جذب همه افراد، سبب آشفتگی اکانت و بیبرنامگی بازاریابی شما میشود. اما با داشتن یک مخاطب هدف، میتوانید استراتژی خود را با توجه به ویژگیهای مشترک آنها شکل دهید تا تلاشهای شما متمرکزتر و سازماندهی شود.
ابتدا مطمئن شوید که به اینستاگرام اجازه دسترسی به مخاطبین خود را داده اید. برای انجام این کار، به تنظیمات گوشی خود بروید، اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید و مجوز تماس را فعال کنید. علاوه بر این، میتوانید به راحتی دوستان خود در شبکه اجتماعی فیسبوک را نیز همگامسازی کنید یا با استفاده از نوار جستجو در اینستاگرام، مخاطبین خاصی را جستجو کنید. استفاده از هشتگ در اینستاگرام روشی اثباتشده برای یافتن و جذب بازار هدف کسبوکار است. همچنین یکی از راههایی است که میتوانید بیشترین تعامل را دریافت کنید. در اینجا بهطور خاص، جنسیت، سن و مکان فالوورهای اینستاگرام خود را خواهید دید.
استوریها ابزار خوبی برای نمایش پشتصحنه، نظرسنجیها و تعامل بیشتر با مخاطبان هدف هستند. نرخ تعامل نشان میدهد که مخاطبان ما تا چه حد با یک صفحه یا پست در شبکههای اجتماعی تعامل دارند؛... میتوانید این کار را با اضافه کردن آیکونهای کوچکِ مربعیشکلِ شبکه های اجتماعی به هدر (header)، پانوشت (فوتر)، و نوار کناری (سایدبار) سایت، انجام دهید. همچنین میتوانید دکمههای رسمی هر یک از شبکه های اجتماعی را در وبسایت خود قرار دهید.
به عبارت دیگر، افرادی که علاقه مند به محتوا یا رویدادهایی هستند که در آن مکان ها ثبت شده اند، می توانند پست های شما را در نتایج جستجوی خود ببینند. از آنجایی که محتوا به آنها مرتبط است، شانس زیادی برای مشاهده آن و حتی تعامل با آن وجود دارد. از ابزارهای Listening Sprout برای کشف موضوعات و هشتگ هایی که مخاطبان شما اغلب به آنها اشاره می کنند، نهایت استفاده را ببرید. برای هر هشتگ میتوانید تفصیلی از حجم مکالمه و تعامل دریافت کنید. بنابراین می توانید هشتگ هایی را که در بین مخاطبان هدف خود محبوب هستند کشف کنید و از آنها در پست های اینستاگرام خود استفاده کنید. اگر میدانید مخاطب شما کیست، محتوایی تولید کنید که اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه دهد.
بدون شناخت دقیق از کسانی که محصولات یا خدمات شما را مصرف میکنند، ممکن است محتوایی تولید کنید که برای هیچکس جذاب نباشد. اگر درک کاملی از نحوه پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام داشته باشید، میتوانید محتوای خود را بهگونهای طراحی کنید که کاملا با نیازها و علایق آنها سازگار باشد. در ادامه دلایل اهمیت تعیین مخاطب هدف در اینستاگرام را بررسی میکنیم. شما برای مخاطبان هدف خود محتوا تولید کرده و کمپین ایجاد میکنید و صدای برند، پیامها و لحن خود را با آنها تطبیق میدهید.
همکاری با اینفلوئنسرها: افزایش اعتبار و تعامل با مخاطبان واقعی
به طور مثال اگر پیج شما مربوط به فروش پوشاک است می توانید در پیج های مد و استایل خیلی از این سوالات را پیدا کنید و به آن پاسخ دهید. حتی میتوانید در کامنتها نقد استایل انجام بدین و به صورت غیر مستقیم و کاملا حرفهای پیج و محصول خودتون را معرفی کنید. پس حتما هر چند وقت یکبار برای جذب و افزایش مخاطب در اینستاگرام مسابقه راه اندازی کنید. به غیر از ظاهر زیبای پیج و پست ها باید محتوای پست های شما هم کاربرپسند باشد تا بتوانید در جذب مخاطب موفق ترعمل کنید. نکته دیگر اینکه حتما کال تو اکشن را در پست ها و استوری های خود داشته باشید. ظاهر پست ها، نوع و کیفیت عکس و استوری ها در جذب مخاطب در نگاه اول تاثیر زیادی دارد.
ابزار Listening Sprout به شما امکان می دهد مکالمات را در صنعت خود و در مورد موضوعات خاص مشخص کنید. این می تواند به شما ایده بهتری از آنچه مخاطبان هدف شما در مورد آن صحبت می کنند و احساس آنها در مورد یک موضوع خاص ارائه دهد. تحقیق درباره مخاطب به شما کمک می کند تا درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشید. این امر آن را به یک گام کلیدی برای اجرای هدف گذاری موثر اینستاگرام تبدیل می کند. اینها افرادی هستند که برای آنها محتوا تولید می کنید و کمپین ایجاد می کنید.
با علاقه به کار، تخصص و تلاش مداومشان، این خالقان محتوایی معمولاً یک دنبالکننده ثابت و وفادار جمع کردهاند—دنبالکنندگانی که با برند مناسب میتوان آنها را به دست آورد. با این حال، پیش از کار با هر اینفلوئنسری، باید مطمئن شوید که آنها با حوزه کاری یا صنعت شما همخوانی دارند. وقتی این کلمات کلیدی را به کار میگیرید، میتوانید افرادی را که ممکن است به محصولات شما علاقهمند باشند، جذب کنید، زیرا آنها صفحات هشتگها را بازدید میکنند. به همین ترتیب، میتوانید مکان این افراد را پیگیری کرده و آن را با دیگر نقاط داده مهم مقایسه کنید. حالا بیایید به پنج روش برای یافتن و دسترسی به مخاطبان در اینستاگرام بپردازیم.
شما که نمیتوانید همه افراد جامعه را هدف قرار دهید و محصولات و خدماتتان را به همه افراد بفروشید. صاحبین کسب و کارها میبایست به تعریف بازار هدف خود پرداخته تا استراتژی بازاریابی خود را تقویت کنند. هدف قرار دادن مخاطبان از نظر جغرافیایی، راهی مطمئن برای جذب ترافیک بیشتر و افزایش فروش است. برای پیدا کردن مخاطبان در مکانی خاص، میتوانید از ویژگی تگ مکان در پلتفرم اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید. پستها و استوریهایی که دارای برچسب مکان باشند، در جستجوهای مربوط به آن مکان نشان داده میشوند. در نتیجه این ویژگی میتواند به میزان قابل توجهی نمایش پست شما به مخاطبان مناسب را افزایش دهد.
- بزرگترین سوالی که باید به آن پاسخ دهید اینست که مشتری ایدهآل شما چگونه است؟ فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. {
- تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. |}{
- اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی جهان، بستر مناسبی برای کسب وکارها جهت بازاریابی و ایجاد ارتباط با مشتریان است. |}
- به افرادی که قبلا به حساب خود جذب کردهاید، نگاه دقیقتری بیندازید.
- شناخت مخاطب هدف به شما کمک می کند محتوای متناسب تولید کنید و بازدهی فعالیت های بازاریابی خود را افزایش دهید. {
- فرقی ندارد که عاشق آشپزی باشید، بخواهید تجربیات سفرهایتان را به اشتراک بگذارید یا حتی درباره اتفاقات روزمره صحبت کنید؛ ولاگ میتواند این لحظات را ثبت و شما را به دیگران نزدیکتر کند. |}
آموزش فعالسازی تأیید دو مرحلهای اینستاگرام برای جلوگیری از هک شدن
اما چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنیم؟ در این مقاله، ما به شما نشان میدهیم که چگونه مخاطب هدف را در اینستاگرام تعریف و پیدا کنید تا تعامل و فروش بیشتری داشته باشید. اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی در ایران و جهان است. به همین خاطر هر شبکه اجتماعی که مخاطبان زیادی داشته باشد بهترین مکان برای برندسازی، راهاندازی کسب و کار، تبلیغات و بازاریابی است.
ببینید چه نوع فالوورهایی دارند و چه نوع پست هایی منتشر می کنند. این نوع هوش رقابتی می تواند به شما ایده ای بدهد که مخاطب هدف اینستاگرام شما چگونه باید باشد. وقتی شروع به جمع آوری تصویری از مخاطبان خود کرده اید، می توانید متوجه شوید که آیا شکاف هایی وجود دارد یا بخش های از دست رفته مخاطبی که آنها را کنار گذاشته اید.
{چطور مخاطبین گوشی را به اینستاگرام اضافه کنم؟
|}ببینید، حتی زمانی که اینستاگرام به کاربرانش اجازه پیدا کردن مخاطبان از طریق شماره تماس را میداد هم باز کمی در این رویکرد محتاط بود. یعنی چه؟ این یعنی اینستاگرام در بهترین حالت، صرفا لیستی از افراد مختلف را به شما نمایش داده و توضیح میدهد که شماره تماس این افراد روی تلفن همراهتان وجود دارد. اما هیچ گاه اینطور نبود که دقیقا به شما نمایش دهد هر مخاطب چه شماره تماسی دارد! بنابراین به هیچ عنوان تصور نکنید در اینستاگرام چنین قابلیتی وجود دارد. به هیچ عنوان استفاده از هشتگ را در پستهایی که باز نشر میکنید، فراموش نکنید. اینستاگرام این اجازه را به کاربرانش داده است که 30 هشتگ را در قسمت کپشن و 10 هشتگ را در استوریهای خود منتشر کنند.
آنها اطلاعات محصولات/خدمات شگفتانگیز شما را در رسانههای اجتماعی و فراتر از آن منتشر میکنند، بنابراین افراد بیشتری را جذب مینمایند. مشتریان از شما انتظار دارند موضوعاتی را مطرح کنید که برای هر دوی شما به یک اندازه مهم است. اگر مخاطب هدف خود را شناسایی نکرده باشید، برند شما در مورد همهچیز و هیچچیز صحبت خواهد کرد. ارتباط شما غیرشخصی خواهد شد و مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. تبلیغات اینستاگرام بهطور خاص برای جمعیتشناسی مدنظر شما طراحی شدهاند، به این معنی که محتوا مطابق با نیازهای آنها شخصیسازی میشود. این روش برای جذب افراد در اینستاگرام عالی است و میتواند در هدایت آنها به پیج شما بسیار مؤثر باشد.
برای مثال، اگر شما یک برند مد و لباس دارید، مخاطبان هدف شما می توانند شامل جوانان علاقه مند به مد روز باشند. اما اگر یک شرکت ارائه دهنده خدمات مالی هستید، ممکن است مخاطبان هدف شما افراد حرفه ای و کارآفرین باشند. میتوانید برای دنبال کردن همهی آنها گزینهی Follow All را انتخاب کرده یا اینکه مخاطبین مورد نظر خود را به صورت جداگانه دنبال کنید. اگر با مشکل عدم نمایش مخاطبین در اینستاگرام روبرو هستید، چند راه حل ممکن وجود دارد که می توانید امتحان کنید.
اگر تازه وارد اینستاگرام شده اید، ممکن است از خود بپرسید که از کجا شروع کنید. و چگونه مخاطبین را در اینستاگرام پیدا کنیم؛ اینستاگرام (و پدرش ، فیس بوک) خوشحال است که به شما کمک می کند ارتباط برقرار کنید. با چند روش مختلف که در این مطلب سلام دنیا ، آموزش دادیم می توانید پیدا کردن مخاطبین در اینستا را به سادگی یاد بگیرید و از آن استفاده کنید. هنگام تحقیق برای یافتن مخاطبان هدف، کسب بینش جمعیتی در مورد مخاطبان شما در اینستاگرام میتواند بسیار مفید و مؤثر باشد.
مدیران رسانههای اجتماعی همچنین از پرسونای مشتری برای تعریف مخاطب هدف در اینستاگرام خود استفاده میکنند. وقتی پرسونای مشتری دارید، درک بهتری از نوع محتوایی که دنبالکنندگان شما میخواهند ببینند، خواهید داشت. این امر به شما کمک میکند تا استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را بهدرستی تنظیم کنید.
این وظیفه شماست که مطمئن شوید از آن هشتگ ها استفاده می کنید تا افراد مناسب بتوانند محتوای شما را کشف کنند. برای مثال، ۳ تا ۵ حساب فعال در زمینه خود پیدا کنید و به سوالات و نظرات موجود در پستهایشان پاسخ دهید. ادمین سایت با هدف راهاندازی کسبوکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده.
اینجا